Revisionsfirmaet Beierholm har netop lanceret et system, der mindsker de administrative byrder for virksomheder

DRONNINGLUND: Det skal være nemmere at være butiksejer, tømrer- og murermester, arkitekt, elektriker mv. Beierholm vil forenkle virksomhedernes hverdag med ny online-service og direkte adgang til rådgivning. Administrationshverdagen skal være meget nemmere, og drift og udvikling skal samtidig være smartere, ifølge Beierholm, som vil reducere bekymringerne og strømline forretningsudviklingen hos kunderne.

Det er ikke kun administrationsbesværet, der skal ned. Drift og udvikling skal op på et højere niveau og være smartere, ifølge Beierholm.

- Som mindre og mellemstor ejer-ledet virksomhed skal man ofte være tusindekunstner og kunne det hele selv fra A til Å. Den byrde skal forenkles, og samtidig skal vi ændre præmissen for at drive og udvikle virksomheden, siger Torben Pedersen, sektionsleder for Beierholm i Dronninglund og Hjørring.

Ifølge Beierholms egen interne temperaturmåling blandt 300 virksomhedsejere angiver hver fjerde, at de gerne vil af med administrationsopgaver, der generelt koster for meget i tid og ressourcer. Lederne og ejerne efterlyser en enkel hverdag, så de kan koncentrere sig om forretningsdelen med udvikling og salg. Samtidig er det vigtigt, at de altid har adgang til personlig og lokal rådgivning. Ikke kun fra en offentlig tillidsrepræsentant med en statsautorisation, men også i form af økonomisk rådgivning og helst fra en person, som kender deres forretning.

- En ejer sidder tit alene med alle spørgsmål. Det kan godt være, at det digitale er smart, nemt og hurtigt, men adgang til kompetente mennesker i den anden ende fra en revisor eller rådgiver er stadig meget højt på ønskelisten blandt ejerne, fortsætter Torben Pedersen, der videre peger på, at selv om lovgivningen undsiger revisionsdelen for mindre og mellemstore virksomheder, kan det give god mening for mange at holde fast i revisionen for overblikkets skyld og for ikke at begå unødvendige fejl, der er ærgerlige på længere sigt.

- Der er ganske enkelt mange love og regler, der løbende ændrer sig. Man kan sige, at vi tager fat i fejekosten med den ene hånd og tager ejerne i den anden hånd digitalt gennem administrationsjunglen, siger Torben Pedersen.

Der findes i dag flere apps og muligheder med at scanne fakturaer og bilag, så de bliver gemt og kategoriseret det rigtige sted med et par tryk. Ifølge Torben Pedersen afhjælper ”Beierholm FOKUS” med at håndtere flere administrative byrder og ikke mindst overlades ledelsen ikke til sig selv, men får adgang til hjælp og rådgivning.

”Beierholm FOKUS” tilpasses virksomhedernes individuelle behov, så de administrative opgaver, der fylder mest, forenkles digitalt. Systemet kan anvendes til flere virksomheder på én gang via computer, tablet og mobil. Man få mere at vide om systemet på Beierholms hjemmeside.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...